Задачі психологічної служби

Основною метою діяльності психологічної служби у школі є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу з метою компетентнісного самовдосконалення вчителя і учня на гуманістично – інноваційних засадах, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя усіх його учасників.

Основні задачі

  • створення сприятливого психологічного клімату в педагогічному та учнівському колективі;
  • профілактика негативних явищ і пропаганда здорового способу життя;
  • соціально-психологічний супровід  дітей пільгових категорій;
  • здійснення профілактико-просвітницької діяльності та пропаганди психологічних знань, підвищення рівня психологічної грамотності педагогів та батьків.
  • сприяння повноцінному розвитку особистості учнів на кожному віковому етапі, створення умови  для формування у них мотивації до самовиховання і саморозвитку;
  • забезпечення   індивідуального підходу до кожного учасника навчально-виховного процесу на основі його психолого-педагогічного вивчення;
  • психологічне забезпечення допрофільного навчання учнів

Для реалізації цих завдань використовуються різні види робіт:

  • Консультативна, яка полягає у професійному вирішенні тих проблем, з якими приходять до психолога та соціального педагога.
  • Психодіагностична включає організацію комплексного соціально-психологічного дослідження, яке потребує ґрунтовного аналізу та інтерпретації отриманих результатів. На підставі результатів психодіагностичних досліджень робиться висновок про подальшу корекцію або консультаційну роботу.
  • Психокорекційна робота направлена на розвиток здібностей, формування особистості учня, подолання негативних явищ у навчальному закладі, в сім’ї, соціальному оточенні.
  • Профілактична робота направлена на попередження, запобігання правопорушенням, насиллю серед неповнолітніх, навчання конструктивного розв’язання конфліктів, орієнтацію на здоровий спосіб життя, психологічну просвіту батьків.

У цьому напрямку проводяться різні заходи, ми співпрацюємо з центром соціальних служб для сім’ї, дітей і молоді, службами у справах дітей, центром зайнятості, закладами охорони здоров’я тощо

Поради батькам

Як готувати дитину до навчання в школі
Психологічна готовність дитини до школи
Готовність до навчання в школі
Рекомендації для батьків першокласників

Протидія булінгу

Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону Укрїни "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)" від 18 грудня 2018 р. №2657-VIII
Наказ МОН України №1047 від 02.10.2018 "Про затвердження Методичних рекомендацій щодо виявлення, реагування на випадок домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами"
Щодо реалізації Закону України "Про запобігання та протидію домашньому насильству" від 7 грудня 2017 року №2229
Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу
Стоп булінг!

Зупинимо булінг разом!

Булінг (bullying, від анг. bully – хуліган, забіяка) – це агресивна і вкрай неприємна свідома поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої дитини, що супроводжується регулярним фізичним і психологічним тиском.

Види булінгу:

  • фізичний: штовхання, підніжки, зачіпання, бійки, стусани, ляпаси, нанесення тілесних ушкоджень
  • економічний: крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей, вимагання грошей;
  • психологічний: принизливі жести, образливі рухи, міміка обличчя, поширення образ, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж;
  • сексуальний: принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, прізвиська та образи сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, жарти;
  • кібербулінг: приниження за допомогою мобільних телефонів, інтернету, інших електронних пристроїв.

Якщо ваша дитина стала жертвою булінгу

  • Зберігайте спокій, будьте терплячими, не потрібно тиснути на дитину;
  • Поговоріть з дитиною, дайте їй зрозуміти, що ви не звинувачуєте її в ситуації, що склалася, готові її вислухати і допомогти;
  • Запитайте, яка саме допомога може знадобитися дитині, запропонуйте свій варіант вирішення ситуації;
  • Поясніть дитині, до кого вона може звернутися за допомогою у разі цькування (психолог, вчителі, керівництво школи, старші учні, батьки інших дітей);
  • Повідомте керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася, і вимагайте належного її урегулювання;
  • Підтримайте дитину в налагодженні стосунків з однолітками та підготуйте її до того, що вирішення проблеми булінгу може зайняти деякий час.

Якщо ви стали свідком булінгу

  • Втрутитися і припинити цькування – булінг не слід ігнорувати;
  • Зайняти нейтральну позицію в суперечці – обидві сторони конфлікту потребують допомоги, запропонувати дітям самостійно вирішити конфлікт;
  • Пояснити, які саме дії Ви вважаєте булінгом і чому їх варто припинити;
  • Уникати в спілкуванні слів «жертва» та «агресор», аби запобігти тавруванню і розподілу ролей;
  • Повідомити керівництво навчального закладу про ситуацію, що склалася і вимагати вжити заходів щодо припинення цькування. Пам’ятайте, що ситуації з фізичним насильством потребують негайного втручання.

Якщо ваша дитина агресор

  • Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається, з’ясуйте мотивацію її поведінки;
  • Уважно вислухайте дитину, з повагою поставтеся до її слів;
  • Поясніть дитині, що її дії можуть бути визнані насильством, за вчинення якого наступає відповідальність
  • Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити таку поведінку і спостерігйте за її поведінкою;
  • Зверніться до шкільного психолога і проконсультуйтеся щодо поведінки своєї дитини під час занять – агресивна поведінка і прояви насильства можуть бути ознакою серйозних емоційних проблем.

Пам’ятайте, дитина-агресор не зміниться відразу! Це тривалий процес, який потребує витримки і терпіння! Доки дитині не виповнилось 18 років, відповідальність за її вчинки несуть батьки. Пам’ятайте, якщо ваша дитина порушує права іншої дитини, вчиняючи над нею насильство (булінг), батьки можуть бути притягнуті до адміністративної, кримінальної або цивільної відповідальності.

Проект Мін’юсту “Я МАЮ ПРАВО!” навчає громадян користуватися своїми правами та захищати їх у разі порушення.  

0 800 213 103 Єдиний контакт-центр системи безоплатної правової допомоги pravo.minjust.gov.ua

Контакти

18030 м. Черкаси

вул. Надпільна, 532

Тел: +38 0472 715118

Факс: +38 0472 715118

Email:  sanatorna.ck.2st@gmail.com