Учитель – основна дійова особа в реформуванні сучасної освіти. Змінюються орієнтири освіти – змінюється і сам учитель, змінюється мета і завдання його діяльності.
Успішне вирішення завдань сучасної освіти безпосередньо пов’язане з удосконаленням підготовки та професійним розвитком педагогів.
Як зазначається у документах з реформування освіти нова школа потребує нового вчителя, який може стати агентом змін.
Професійна компетентність учителя потребує постійного розвитку і удосконалення.
Особливості професійної діяльності вчителя початкових класів сьогодні визначаються необхідністю оволодіння компетентностями для роботи в умовах запровадження Концепції „Нова українська школа”.
Учитель – це не тільки той, хто навчає, а насамперед, той, хто вчиться сам, хто своїм прикладом надихає до творчого злету, до відповідальності за доручену справу день за днем, крок за кроком.